33. Hindistan Müslümanları ve Kast Sistemine Bakışları | İhsan Altıntaş | Toplum

2021-06-12

Bu bölümde Hindistan Müslümanlarının kast sistemine olan bakış açılarını ve kast ile islamı bir arada nasıl götürdüklerini ele alıyoruz. Hindistandaki sosyolojik yapıda çok..

33. Hindistan Müslümanları ve Kast Sistemine Bakışları | İhsan Altıntaş | Toplum
/

Bu bölümde Hindistan Müslümanlarının kast sistemine olan bakış açılarını ve kast ile islamı bir arada nasıl götürdüklerini ele alıyoruz. Hindistandaki sosyolojik yapıda çok ciddi bir yer edinen tabakalaşmaya dayalı kast sistemini Müslümanların neden içselleştirdikleri, bunun yanında bu tabakalaşmaya karşı çıkan yapıları ele aldığımız bu sohbette, İhsan Altıntaş Hint Müslümanları ile Anadolu arasındaki münasebet arttıkça Hinduizmin oradaki Müslümanlar üzerindeki tesirinin azaldığına dikkat çekiyor. Hindistan Müslümanları alanında doktora çalışmalarını için 2012-2014 yılları arasında Hindistan’da saha çalışmalarını yürüten Altıntaş, Hindu ihya hareketi olan Ramakrişna Hareketinin mücadelesini İSAR Podcast dinleyicilerinin istifadesine sunuyor.

İhsan Altıntaş

Şu anda Almanya Münster Üniversitesi’nin Dini Çalışmalar bölümünden doktora yapıyor. Kırıkkale Üniversitesi Sosyoloji bölümünden mezun olduktan sonra 2012’de yüksek lisans yapmak üzere Hindistan başkenti Delhi’ye gitti. Delhi’de bulunan Jawaharlal Nehru Üniversitesi Sosyoloji bölümünde ilk yüksek lisansını tamamladı. Akabininde İstanbul’a döndü ve Ibn Haldun Üniversitesi Medeniyet Çalışmaları bölümünde ikinci yüksek lisansını yaptı.

Bu süre zarfında çeşitli antropolojik çalışmalarda bulundu. İkinci yüksek lisansında Ramakrishna Hareketi üzerine sosyolojik bir saha çalışması yapmak üzere tekrar Hindistan’a gitti bu saha çalışmasında Kolkata’da Hindu tapınaklarında kalarak Hindu keşişleri ile derinlemesine mülakatlar yaptı. Şimdiki doktora sürecinde karşılaştırmalı din çalışmaları üzerine odaklanıyor. Özelde Hinduizm ve İslam’daki dini hareketler üzerine, genelde ise din sosyolojisi, modernite, sosyal ve dinsel değişim alanları ile ilgileniyor.


Kaynakça ve İleri Okumalar

  • Ahmad, S. Shamim, and A. K. Chakravarti. “Some regional characteristics of Muslim caste systems in India.” GeoJournal 5, no. 1 (1981): 55-60.
  • Altıntaş, İhsan. “Revivalist discourse in modern hinduism: a socio-religious study of the ramakrishna movement.” Master’s thesis, İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, 2017.
  • Dumont, Luois. The Caste System and Its Implications. Chicago: University of Chicago Press, 1980.
  • Farquhar, John Nicol. Modern religious movements in India. Macmillan and Company Limited, London, 1924.
  • Friedmann, Yohanan. Shaykh Ahman Sirhindi: An Outline of His Thought and a Study of His Image in the Eyes of Posterity. McGill-Queen’s Press-MQUP, 1971.
  • Gokhale, Balkrishna Govind. “Swami Vivekananda and Indian Nationalism.” Journal of Bible and Religion 32, no. 1 (1964): 35-42.
  • Iraqi, Shahabuddin, ed. Sir Syed Ahmad Khan: Vision and Mission. Manohar Publishers & Distributors, 2008.
  • Jalal, Ayesha. The sole spokesman: Jinnah, the Muslim League and the demand for Pakistan. No. 31. Cambridge University Press, 1994.
  • Kutlutürk, Cemil. “Hinduism in Turkey.” (2020).
  • Mill, James. The History of British India. Vol. 1. Baldwin, Cradock, and Joy, Paternoster Row., 1817.
  • Minault, Gail. The Khilafat movement: religious symbolism and political mobilization in India. Columbia University Press, 1982.
  • Moj, Muhammad. The Deoband madrassah movement: Countercultural trends and tendencies. Anthem Press, 2015.
  • Nanda, Bal Ram. Mahatma Gandhi. Boston, Massachusetts: Beacon Press, 1958.
  • Nizam, Iram. “Development of Islamic Movements in Modern India.” PhD diss., Aligarh Muslim University, 2019.
  • Sitaramayya, B. Pattabhi. “History of the Indian National Congress, vol. I 1885-1935.” (1969).
  • The Bhagavad Gītā, in: S. Radhakrishnan, C. Moore (eds.), A Sourcebook in Indian Philosophy, Princeton: Princeton UP 1957, 101-163.
  • Yitik, Ali İhsan, and Hammet Arslan. “Vedalar ve Kaynağı Üzerine On the Vedas and their Origin.” Milel ve Nihal 8, no. 1 (2011): 225-250.

Sunucu

 Selman Aksünger

2016’da Bahçeşehir Üniversitesi’nde Hukuk lisansını, 2018’de Leiden Üniversitesi’nde uluslararası hukuk alanında yüksek lisansını tamamladı. Halihazırda Maastricht Üniversitesi’nde uluslararası hukuk alanında doktora araştırmalarına devam ediyor. Uluslararası hukuk tarihi ve teorisi, insan hakları hukuku, uluslararası ceza hukuku ve insancıl hukuk çalışma alanları içerisinde yer almaktadır.


Müzik

Göksel Baktagir – Martı

Bize ulaşmak için
podcast@isar.org.tr

Konuğumuz

Buradan Dinleyin